Komiker och Mimare. Just nu aktuell med föreställningen "MIM - En stand up" Spelas på Boulevardteatern Götgatan 73 18, 25 Mars. 8, 29 April. 6, 20 Maj kl.19:00. Biljetter på 08 642 98 00 eller ticnet.se 0771 70 70 70

fredag, maj 30, 2008

"För vi....

...har tagit studenten!" Och därför ser vi det som våran skyldighet att åka runt på olika lastbilsflak och bete oss som apor. Dricka utlangad sprit och försöka få vanliga fotgängare att inse hur jävla speciella och bra vi är. Det var väl på fyrtiotalet som det senast var en stor bedrift att ta studenten. Idag har alla gjort det. Men ska vi fira meningslösheter så gärna för mig; Jag har varit på toa, för jag har varit på toa, jag har varit på tooooooaaaaa, jag är så jävla bra!" Jag ska åka runt i en omgjord rullstol med en toasits på och skråla den sången samtidigt som jag dricker Dom Pérignon direkt ur flaskan.
När började lastilsgrejen egentligen? Jag har inget minne av att nån i min årskull åkte runt sådär. Möjligen på Lidingö då men inte i innerstan. Varför tar dom inte vad det kostar att hyra en lastbil och köper glas till fuskchampagnen i stället?

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag ville åka helikopter.. men det var ju lite dyrt förstås.

Lasse Nilsen sa...

Ja, det hade varit något det. Om alla studenter åkte omkring i Bananhelikoptrar. Det skulle jag gå med på.